Kert kialakítása Épületek Kerti építmények Tárolók Műtárgyak Burkolatok Tűzrakó helyek Kerti világítás Kerti bútorok Kerti díszek Szobrok Víz a kertben Úszómedencék Fürdőtavak Patakok Dísztavak Tavi díszhalak Kétéltűek, hüllők Madarak Énekes madarak Vadon élő állatok Háziállatok Díszállatok Házi kedvencek Méhek a kertben Gombák Gyümölcsös Zöldségeskert Vegyszer helyett Fűszerkert Gyógynövények Mérgező növények Örökzöldek Díszfák Díszcserjék Nyírt növények Kúszónövények Kerti virágok Rózsák Dézsás, cserepes növények Sziklakertek Japánkertek Szórakozás a kertben Kerti partik Népi játékok Táblajátékok Asztali játékok Egyéb játékok Sportos játékok Játszótér gyerekeknek Sütés-főzés a szabadban Italok a kertből Más finomságok a kertből Tartósítás házilag
Táblajátékok

Ki nevet a végén

A Ki nevet a végén egy közismert 2-4 személyes táblajáték, ismertebb nevén „Ember, ne mérgelődj“.

Ebből a játékból nem igazán lehet nagy kerti játékot készíteni, de nagyon szórakoztató. Ha esik az eső, beszorul az ember a szobába, igazán jól jöhet egy kicsiknek és nagyoknak is élvezetes játék.

A játék célja a saját bábuk eljuttatása a kezdőmezőről a célmezőre, kockavetéssel.

Ki nevet a végén Ki nevet a végén

A játék kezdetén minden játékos 4 egyszínű bábut kap, majd sorjában minden játékos dob egyet. Az a játékos kezdi a partit, aki a legnagyobb számot dobta.

Ezután a játékosok sorjában dobnak és annyit lépnek bábujukkal a játékmezőn a nyíl irányába, amennyit a kocka mutat.

Ki nevet a végén Ki nevet a végén

Megengedett a saját és az ellenfél bábuját átugrani, ám átugráskor ezek a foglalt mezők is beszámítanak. Ha egy játékosnak több bábuja is van a játékmezőn, akkor kiválaszthatja, hogy melyikkel lép tovább.

. Ha egy bábu olyan helyre érkezik meg, ahol már egy idegen bábu áll, akkor kidobhatja azt. A kiütött bábu visszakerül a "Ház" -ba. Kiütni azonban nem kötelező.

Amíg van még bábu a "Ház"-ban, mindig ki kell vele jönni a játékmezőre. Ehhez azonban 6-ost kell dobni.

Ha a kezdő mezőn már egy idegen bábu áll, akkor azt ki kell ütni. Ha a kezdőmezőn a saját bábu áll, akkor először azzal kell a játékosnak 6-ot lépnie.

Ha egy hatos dobásnál már egy bábu sem áll a "Ház"-ban, akkor a játékos bármely bábujával haladhat tovább, és mégegyszer dobhat. Ha egy játékos az utolsó bábuját 6-os dobással rakja célba, akkor nem szabad mégegyszer dobnia. Hatos dobásnál a játékos lépése után újra dobhat, ha a következő dobása is 6-os, akkor ismét léphet és dobhat.

Ha egy bábu megkerülte az egész játékmezőt, akkor bekerülhet színének célmezejébe. A célmezőket, akárcsak a többi mezőket is, egyesével kell számolni. A célmezőben található bábukat át szabad ugrani.

Ha a játékosnak már nincs bábuja a játékmezőn, hanem csak a "Ház"-ban, akkor 3-szor dobhat egymás után. Ez a szabály akkor is érvényes, ha egy vagy több bábu már a célmezőn található. De csakis akkor, ha már nem lehet előrébb léptetni azokat.

Az a játékos nyer, aki elsőként juttatja célba bábujait. A többi játékos folytatja a játékot a következő helyezésért.

 

Azért enneka játéknak is létezik óriás változata, ha az nem is lesz a kertünk ékessége.

Ki nevet a végén Ki nevet a végén
Nyitóoldal Oldaltérkép Kapcsolat

© Design: BSZ Stúdió 2014.

Levél a webmesternek